Která semena na klíčky jsou vhodná pro každodenní konzumaci

Nelze přesně stanovit, která https://www.law.muni.cz/sborniky/dny_prava_2012/files/Antidiskriminacnizakon/SamanekJiri.pdf kliceno.cz/seminka-na-kliceni/“>semena na klíčky https://www.nakliceno.cz/seminka-na-kliceni/ se dnes nejvíce prodávají, zájem je o všechny druhy vzhledem k jejich různorodým vlastnostem a obsahu cenných látek.
Brokolice, řeřicha, ředkvička – řeřicha je vhodná pro začátečníky, kteří ji mohou pokládat například na hygienické tampony z gázy. Stačí opravdu malá keramická miska a denně semínka a rostoucí rostlinky rosit, ta brzy zakoření a za několik dnů můžete řeřichu sklízet. Podobným způsobem lze pěstovat i drobná semínka zeleniny, jako je brokolice nebo ředkvička, ředkev, či červené zelí.chléb se sýrem a rostlinnými klíčky.jpg
Luštěniny – luštěniny již vyžadují více péče a pozornosti. Ideální je před klíčením namočit přes noc do studené vody, ale nutné to není, dobře vzejdou i v nakličovacích sklenicích či miskách. Misky z akrylového plastu jsou pro tento způsob ideální, jsou zhotoveny ze zdravotně nezávadného materiálu a vyrobeny tak, aby přebytečná tekutina při proplachování odtékala a semena klíčila pouze vlivem vlhkosti a přiměřené pokojové teploty. Z luštěnin lze využít fazolky mungo, fazole adzuki (jiné druhy fazolí jsou zasyrova jedovaté), celý nepůlený hrách a čočku a cizrnu.
Obiloviny – z obilovin je velmi dobrou volbou pšenice špalda, zrna ječmene a oves. Z klíčků lze vypěstovat i kratší sytě zelené výhonky, které jsou velmi výživnou potravinou. Obsah biologicky aktivních látek je v nich natolik vysoký, že se musí konzumovat pouze v omezeném množství, a pohlížet na ně jako na potravinový doplněk.naklíčená řeřicha.jpg
Směs semínek – velkým hitem se dnes stávají směsi drobných semen, které lze pohodlně sklízet po několika dnech z nakličovacích misek. Zastoupení rostlinek je různé, obvykle se kombinují hořčice, řeřicha, ředkve, ředkvičky, pískavice řecké seno, případně vojtěška. Jsou vynikajícím zdrojem vitamínů, minerálů, živých enzymů a vlákniny a jsou zajímavé i chuťově. Můžeme je konzumovat čerstvé, např. ve formě posypu na pomazánku nebo k tvarohovým sýrům.